berättelse som min olycka

tjenare mannen. tänkte skriva en berättelse om hur min bilolycka gick till. det var en ganska jobbig händelse som skedde och det var HEMSKT.
det började med att jag försov mig, stressad som vanligt. hann inte äta frukost som jag skulle göra i skolan. satte mig i bilen för att hämta hanna och tilda för att åka till skolan. åkte en bit sedan kom jag lite för långt till kanten, där det var lite grus. försökte häva sladden som kom men det belv för mycket vridning på ratten och så hände det en gång till. då träffade jag tre brevlådor som flög framför mig. jag kunde inte satnna bilen och det gick ganska fort, 70 km. bilen åkte ner i diket och gled upp på sidan och sedan ner igen men nosen åt det håll jag kom ifrån . jag gick fort ut ur bilen , för att airbags och allt smällde upp. det rök i hela bilen så jag sprang ut tog med mig mobil och väska med dator och liknade. datorn hade jag lagt i bagaget men den låg bakom mig i sätet. vindrutetorkarna var på för fullt och stereon var på hög volym. jag drabbades av en stot chock och panik så ställde mig på vägen då det kom en kvinna och hon ringde min mamma och pappa. det första jag säger är:
- jag ska aldrig mer köra bil!
kvinna sa då till mig att hon gjort samma sak två gånger och hon kör bil igen. jag satte igång mobilen som låg i
olika delar i hela bilen. ringer hanna och sa att jag krockat och att jag inte kommer och hämtar henne. ringer också tilda som får cykla till skolan. ringer också felicia som inte svarar för hon är på lektion, som skriver ett sms där de står jag har lektion kan inte prata. då svarar : ok. jag har krockat och ska åka ambulans nu. hanna b ringer och jag säger att jag ska till sjukhuset. sen kommer pappa och kramar om mig och säger åt mig att sätta mig i bilen. jag sätter mig i hans bil. och han ringer ambulans, bärgare och brandbil. sedan kommer alla de och den första jag ser är min gamla fotbollstränare magnus och börjar storgråta. han sa det var inte såhär jag ville se dig moa. ambulansen sätter på mig nack och syggkrage fäller alla säten i pappas bil så de drar ut mig genom bagaget. bär redan in mig på bår i ambulansen. sedan åker vi till linköping.. börjar sjung på låten what are words med tanke på han som sjunger till sin flick vän som blivit förlamad i en olyka. gråter igen eller de gjorde jag hela tiden men då var det värre. kom in på akuten där man träffar väldigt snälla läkare och systrar. de tar av mig ryggstödet för jag säger att jag bara har ont i nacken. vänder på mig och kollar igenom min rygg sedan är de dags för magnetrönken och känna så jag känner mina kroppsdelar. sedan hamnar jag i ett annat rum där de kollar igenom röntegn bilderna och säger att det är nog ingen fara med min nacke. de tar av mig kragen och får gå på toa. gå är ju knappt att ja kan men sedan ser jag mig i spegeln och gud så jag såg ut, hade damm och smink i hela ansiktet. kollar också på min kroppi sjukhusdräckten , blå överallt sår på händer fot och mage.
hanna b och mamma var med mig hela tiden på sjukhuset vilket betyde hur mycket som helst. sedan kom pappa och hämtade mig. vi åkte hem och rosalie kom med blommor från några av killarna i klassen en ring och kladdkaka. vi sätter oss och åker till felicia där johanna och hanna finns. får många kramar och de kommer tårar igen. umgicks med dem hela kvällen, hem hade telefonen gått på högvarv. alla undrade hur det var med mig. pappa fick svara på alla frågor.
i skolan gick alla och nervösa för min skull, gårtit och skolsköterskan hade berättat för klassen.
det jag vill säga till er alla är att mitt liv räddades igår av att jag hade bilbälte så använd det. jag hade änglavakt.
vill tacka alla som har stöttat mig. men än kan jag se ur bilen och jag flyger och att bevlådor är överallt.


kärlek till alla mina vänner!


Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Tack för det du skrev..jag grät hela tiden. Tur att det gick bra!!! det är jag så glad över <3 <3

2011-04-28 @ 13:03:35
Postat av: lisaa

Du är så himla stark MOA!

2011-04-28 @ 13:16:38
Postat av: moa

tack för ert stöd!

2011-04-28 @ 13:19:54
URL: http://moaadahl.blogg.se/
Postat av: Johan Andersson

Skönt att det slutade bra. Läste de du skrev här, det är läskigt:( men som sagt skönt att du klara dig Moa! :)

2011-04-28 @ 15:21:58
Postat av: jenny bengtsson

Gummsan då :( tänker på dig!

2011-04-28 @ 17:56:21
Postat av: Mårten D

fan vad hemskt, jag är glad att allt är ok,tänker på dig!

2011-04-28 @ 19:10:33
Postat av: Anonym

Så hemskt.. Verkligen glad över att det gick relativt bra med dig moa! Kram

2011-04-28 @ 21:25:24
URL: http://amandacarlsoon.blogg.se/
Postat av: moa

tack allesammans! guld är ni

2011-04-28 @ 22:07:33
URL: http://moaadahl.blogg.se/
Postat av: moa

tack allesammans! guld är ni

2011-04-28 @ 22:07:37
URL: http://moaadahl.blogg.se/
Postat av: linn burman

hittade hit från hannas blogg,

gud vilken hemsk historia, men skönt att allt gick relativt bra med dig iaf moa!

hoppas allt annat är bra med dig med :)

2011-05-02 @ 20:05:03
URL: http://allinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0